Learning to Think Archivally: Thesis Research in the Archival Studies Program at the University of Manitoba

Tom Nesmith

Abstract


This article outlines the role of the thesis in the approach to archival education of the master’s program in archival studies at the University of Manitoba. The article discusses the role of the thesis in educating students to think archivally, or to enable them to identify significant work problems, conceptualize their issues, research the relevant sources, analyze and assemble the resulting information, and share it with others. The author maintains that this research ability is vital in the increasingly complex archival workplace of the twenty-first century.

RÉSUMÉ
Cet article décrit le rôle des thèses dans l’enseignement de l’archivistique au sein du programme de maîtrise en études archivistiques de l’Université du Manitoba. L’auteur soutient que les thèses jouent un rôle important en apprenant aux étudiants à penser de façon archivistique ou en leur permettant d’identifier les problèmes significatifs, à conceptualiser leurs questions, à faire des recherches dans les sources appropriées, à analyser et rassembler les informations pertinentes et à partager les résultats avec les autres. Il fait valoir que cette capacité de recherche est vitale dans le monde de travail de plus en plus complexe des archivistes en ce XXIe siècle.


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Archivaria, The Journal of the Association of Canadian Archivists | ISSN: 1923-6409